Kundnöjdhet

Vi hjälper våra kunder att nå sina hållbarhetsmål.

Orthex arbetar med olika typer av detaljhandelskunder, såsom traditionella närbutiker, special- och järnhandlare, onlinebutiker och varuhus. Konsumenter – våra kunders kunder – är en annan viktig intressentgrupp för oss. Vi tror att nöjda kunder leder till en sund och växande verksamhet.

Vi arbetar hårt för att möta eller överträffa våra kunders och konsumenters förväntningar. Vi strävar efter att vara den föredragna värdeskapande partnern för våra kunder och lyckade butikskoncept är ett exempel på att skapa mervärde. När vi ökar andelen återvunna och förnybara råvaror i produktionen och arbetar mot koldioxidneutralitet, kan vi ytterligare stödja våra kunder i att uppnå sina egna hållbarhetsmål.

Vi deltar aktivt i våra kunders hållbarhetsarbete och tillhandahåller data och information till dem så att de kan använda det i sina beräkningar och målsättningar.

Vi mäter kundnöjdheten med en undersökning vartannat år. Nästa undersökning kommer att genomföras 2025.