önskelista
  • Sök bland våra produkter för att lägga till artiklar till din önskelista.

Sales and Operations Planning Manager

Är du driven och lösningsfokuserad, då kan du vara den vi söker.

Orthex expanderar och fokus ligger på exportmarknaden, vilket ställer nya krav på verksamheten. I takt med ökad försäljning har vi ett växande behov av att fokusera på utveckling av prognossäkerheten och planeringen av våra tillgängliga resurser. Därför söker vi nu en Sales and Operations Planning Manager som ska ansvara för processen för sälj- och verksamhetsplanering för att bidra till en kostnadseffektivare verksamhet med förbättrad servicegrad mot våra kunder. 

Placeringsort är Tingsryd och som Sales and Operations Planning Manager rapporterar du till Fabrikschefen.

Arbetsuppgifter:

  • Leda och koordinera aktiviteter i prognos- och kapacitetsplaneringsprocessen omfattande alla marknader, kanaler, kunder och produkter.
  • Säkerställa tvärfunktionellt samarbete för att skapa försäljningsprognosen inklusive nya och utgående produkter.
  • Konsolidera försäljningsprognosen och skapa övergripande behovsplan.
  • Arbetsuppgifterna inbegriper också förvaltning och utveckling av processer, verktyg och systemstöd samt ”superuser-roll” av prognossystemet (SO99+).

 Kvalifikationer:

Vi söker dig som har en relevant akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet t.ex Industriell ekonomi eller Ekonomi. Vidare har du minst 5 års erfarenhet inom S&OP. Du har även tidigare erfarenhet av Lean och processledning.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av tillverkningsindustrin, inom plast och den kundorderstyrda branschen. Har du erfarenhet från konsumentprodukter är det meriterande.

Dina datorkunskaper är mycket goda och du har kunskaper i Microsoft Office och praktisk erfarenhet från prognosverktyg och ERP-system. En gedigen kunskap inom M3 är mycket meriterande.

Mycket god förmåga i svenska och engelska (tal och skrift). Körkort B är ett krav.

Om dig:

Som person har du en hög kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift och du har lätt för att skapa förtroende och nya relationer. Du har en god analytisk förmåga och ett strategiskt tänkande som skapar en helhetssyn av verksamheten. Du har lätt för att lära dig nya IT-system och med ditt noggranna sätt skapar du struktur som gör att du har en förmåga att leda flera projekt samtidigt. Du har ett eget driv, är ledningsinriktad och självgående, du ser lösningar och motiveras av utmaningar.

Det är naturligt för dig att vara serviceinriktad och ha ett stort kundfokus, det är då du trivs som bäst.

Vi erbjuder:

En varierande och spännande roll i ett framgångsrikt och växande företag med starka varumärken och som ligger långt framme i teknikutnyttjande. Arbetet är självständigt och utvecklande och det ges stora möjligheter att påverka innehållet i tjänsten och utformning av relevanta processer. Rollen är utmanande, varierande och intressant med många kontaktytor och kan på sikt utvecklas till en koncernövergripande roll.

Vi kan med stolthet säga att vi är en attraktiv arbetsgivare!

Om oss:

Miljöansvar är väldigt viktigt för oss och vi arbetar aktivt för att hållbarhet ska vara en del av alla våra processer inom både produktion och logistikkedjan. Produkterna vi tillverkar är av högsta kvalitet och ska hålla i flera år och även årtionden. Vi arbetar ständigt för att hitta nya hållbara råmaterial och öka mängden återvunnet och biobaserat material i vår produktion.

I denna rekrytering har Orthex valt att samarbeta med Flodin.

För mer information om denna tjänst kontakta Peter Flodin 073 325 52 33.

Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökan via mail.

Välkommen med din ansökan!